Herroepingsrecht
Herroepingsrecht & klachtenregeling
Ieder consument in de EU mag binnen 14 kalenderdagen, zonder opgave van redenen een aankoop via internet herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de goederen fysiek in bezit krijgt. Omdat veel mensen even aan een Wigli moeten wennen, hebben wij deze termijn verdubbeld naar 4 weken.Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen dat je de overeenkomst wil herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van dit modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug. Wij betalen je binnen 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, en hebben kunnen vaststellen dat de goederen onbeschadigd teruggekomen zijn. Je dient de goederen binnen 14 dagen na de dag waarop je ons heb meegedeeld de aankoop te herroepen, terug te sturen.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Modelformulier voor herroeping
Wigli stelt het modelformulier voor herroeping ter beschikking. We vragen je om dit formulier volledig en waarheidsgetrouw in te vullen.
Voorwaarden voor het retourneren van je online aankoop
Retourneren gaat makkelijk en snel!
Retourprocedure
Retour via PostNL of DHL
→ Pak de Wigli zorgvuldig in, bij voorkeur zoveel mogelijk in de originele verpakking
→ Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in en stuur het naar info@wigli.nl
→ Geef je pakket af bij een postkantoor of transporteur in de buurt en stuur het naar:
Wigli
Zonnehorst 5
7207 BT Zutphen
Klachtenregeling
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klachten@wigli.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."